A motorfejlesztéssel kapcsolatos első megbeszélés: 2004. augusztus Az új motor első specifikációjának összeállítása: 2004. október A forma megtervezésének első lépései: 2005. április A tervezésekkel kapcsolatos első megbeszélés: 2005. április A sebességváltó szimulációja: 2005. április közepe Az új autó első specifikációjának összeállítása: 2005. május A sebességváltó kialakításának első változata: 2005. május A V8-as motor első tesztje: 2005. június Tesztek a szélcsatornában: 2005. július eleje A sebességváltó első rajzai: 2005. július A végső méretek meghatározása: 2005. augusztus A V8-as első pályatesztje: 2005. szeptember A sebességváltó gyártásának kezdete: 2005. szeptember A karosszéria gyártásának kezdete: 2005. október Az autó modelljének elkészítése: 2005. november Az első motor elkészítése: 2005. november A végső motor elkészítése: 2005. december Az első karosszéria elkészítése: 2005. december A karosszéria első tesztelése az FIA által: 2005. december Az első versenyautó megépítésének kezdete: 2005. december Az első versenyautó elkészítésének időpontja: 2006. január Az MP4-21-es első pályatesztje: 2006. január 23 Az autó megérkezik az első futam helyszínére: 2006. március 3
Az MP4-21-es technikai paraméterei
Karosszéria: Méhsejt szerkezetű, préselt szénszálas anyagból készült rétegekből áll, amely első és hátsó ütközési zónát, valamint üzemanyag-tartályt is tartalmaz. Első kerékfelfüggesztés: Szénszálas anyagból készült, háromszög alakú, kettős keresztlengőkart, keresztrudat és tolórudat tartalmaz. Hátsó kerékfelfüggesztés: Szénszálas anyagból készült, háromszög alakú, kettős keresztlengőkart, keresztrudat és tolórudat tartalmaz. Lengéscsillapító: McLaren fejlesztésű Elektronika: A McLaren által kifejlesztett elektronikai rendszer, amelynek segítségével gyűjtik össze a motorra és a versenyautóra jellemző legfontosabb paramétereket. Feszültség-szabályzó, szenzorok, adatelemző- és telemetriai rendszerek együttese. Gumi: Michelin Rádiók: Kenwood Kerekek: Enkei Energiaforrás: GS Yuasa Corporation Kormányzás: A McLaren által kifejlesztett Sebességváltó: 7 fokozat előre és 1 hátramenet Félautomata: Igen Hajtótengelyek: McLaren Kuplung: Kézi működtetésű
A motor technikai paraméterei Tipus: Mercedes-Benz FO 108S Hengerek száma: 8 Üzemanyag: Mobil ólommentes Adalékanyagok: Mobil 1 Súly: 95 kg